Barca...

Ja, jag vet att det kan bli lite olika långt mellan inläggen ibland och ja, jag vet att jag inte skriver dom inlägg jag sagt att jag ska skriva. Men som försvar så blir bloggen lite som läxa ibland, eller i alla fall kan jag få kännslan av det. Och när det händer gör jag exakt samma sak som när jag gick i skolan (låg-, mellan-, högstadiet, gymnasiet, flygskolan...Ja, till och med typeraitingen), så väntar jag tills jag absolut måste göra läxan. Och som alltid: på gränsen till försent, eller så sent så att det inte finns nått hopp om räddning! Det är inlägget är en blandning av två anledningar; den ena är att skriva nått så att syrran slipper se en bild på sig själv varje gång hon går in och kollar(det var hon som bad om det, inte jag som är en elak bror :) och den andra då jag faktiskt vill berätta av jag gör med mitt liv. Problemet är bara det att jag inte kan hitta nått att berätta om. T.ex: Idag var jag i Barcelona (Barca som vi kallar det) och allt gick jättebra, väldigt blåsigt här i Riga men det var det ända. Så det känns lite klent att bygga upp en inlägg på att det blåser i Riga och om jag skulle göra det så skulle till och med jag sluta följa min blogg! Sen, som i förra inlägget skrev jag att jag skulle skriva om Berlin och nått mer som jag inte kan komma på vad det var. För när jag skrev det hade jag en mental bild av vad inlägget skulle handla om och hur jag skulle skriva för att få det lite intressant. Men det är som bort blåst nu. Så därför blir det så att jag säger att jag ska skriva om nått och sen dyker det aldrig upp och anledningen är mitt guldfisk minne helt enkelt. Jag vet att det är många som säger att det inte spelar någon större roll vad jag skriver om och att det kanske skulle bli enformigt, men att skriva nått som inte känns rätt blir helt enkelt väldit fel. Jag är själv en väldigt flitig bloggläsare och tycker det är kul att få veta vad som händer i andra personers liv och då är det kul så fort det är en uppdatering. Behöver inte vara mer än en bild och nån text för att det ska räcka. Men jag kan tyvärr inte skriva så. Min syster är expert på det och kan blogga upp mot 5 gånger på en dag.

Ska snart åka ner till Warszawa där min syster snart bor och hälsa på chefen över Air France/KLM i Polen!!! Kan tillägga att det är min kära svåger som blivit befordrad! Grattis David! Det kommer komma ett längre och eget inlägg tillägnat bara dig! 


Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon ska jag flyga till Villnius en sväng på eftermiddagen och på kvällen bär det av till London. Sen har jag en hel del bilder jag vill dela med mig av, en blandad kompott så det tänkte jag försöka göra i övermorgon.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej brorsa! David är alldeles rörd nu när du skrivit om honom. Han hälsar att han gärna skulle bloggat om dig oxa, om han hade en blogg ;) ;)



Du, man ska bara blogga om det känns kul! Känns det som ett maste sa blir det bara jobbigt.



Du ska veta att vi andra som inte flyger en 737:a varje dag tycker att det är ganska spännande med lite blast i Riga. Skulle vara kul kunna följa din vardag lite mer. Men bara om du tycker att det är kul att blogga om.



Stor och kram fran syster i Warszawa :)

2009-04-18 @ 23:16:36
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Shawn

Spelar ingen roll va du delar med dej så länge som du bara skriver..

2009-04-18 @ 23:37:14
Postat av: SE-JHK/Swede/Jeff

Hejs Erik grabben... han som flyger riktiga plåtrör medans vi andra sitter framför data skärmarna & flyger simrör ;)

Skicka gärna nån spännande flyg bild till oss åxå så kommer den upp på Swedlanda sidan, vi tycker att det är spännande & se lite bilder på din flyg vardag...

Hälsningar från alla på Swedlanda.se

Fly safe :)

2009-05-03 @ 20:15:18
Postat av: Johan

Hej. Kul att det går så bra för dig och din flygning. Är själv en 20-åring som just nu pluggar för fullt på ATPL-teorin, så lite feedback som denna från verkligheten av en ung pilot som lyckats är ju underbart. Om du känner att du orkar och har tid så får du väldigt gärna slänga iväg ett mail till min address som står ovan. Har ett helt gäng frågor bl.a. om hur man bäst går tillväga för att få sitt första jobb med bara 200h totaltid i loggboken.

tack på förhand och ha det bra där uppe =)

//Johan

2009-11-09 @ 01:30:01
Postat av: Anonym

Tjeena !



Jag undrar vilken väg du tog för att bli pilot? Var det ljungbyhead eller nügon privat skola?

2010-01-04 @ 20:17:18
Postat av: Victor Hagstedt

Hejsan,



Vilken snabbväg till att bli färdigutbildad pilot :)

Jag har själv ett CPL, och läser till ME/IR + MCC + ATPL-teori nu, beräknas vara klar i april.



Jag skulle vilja tipsa om en hemsida som jag och en kompis har gjort. Det är en pilotcommunity, öppen för alla flygintresserade. Vi vill försöka modernisera de nuvarande flygforumen.. som är så tråkiga... Välkommen att spana in! www.flightcrw.com

2010-01-20 @ 00:20:07
URL: http://www.flightcrw.com
Postat av: Anonym

Hej, undrar om du kan maila mig så att jag kan ställa några frågor om air baltic via mailen istället för här.



Tack ska du ha.

2010-03-08 @ 16:11:32
Postat av: Daniel Haag

Hejsan , Jag är en kille på 20 härliga somrar. och jag skulle vilja ställa lite frågor till dig angående pilot utbildningen , behöver nämligen lite råd och tips . Jag vill jätte gärna bli pilot , det är verkligen min dröm , jag är själv utbildad flygtekniker och jag vet att pilot är min dröm som jag vill uppfylla. Men jag har hört att det kostar så otroligt mycket pengar för att bli pilot , och jag har hamnat i kronofogden för ca 1 år sen , så jag kan ju inte ta något lån eller så . Men jag undrar om du kan hjälpa mig , tipsa mig om hur jag kan bli pilot ändå på billigaste sätt. För endel pilot utbildningar som jag har kikat på , har det stått att utbildningen är CSN berättigad och då har jag tänkt som så , att menar dom då att CSN betalar hela utbildningen ? och då behöver man inte ta något lån från nån bank ju , stämmer det ? Skulle du kunna vara otroligt snäll att skicka ett mejl till mig med lite förklaringar och vägledning . Jag skulle verkligen verkligen uppskatta det för jag vet inte hur jag ska ta mig till . Min hotmail är : [email protected]



Mvh Daniel



Tack på förhand ! :)

2010-12-04 @ 11:08:19
Postat av: Gert-Åke Larsson

Hej Erik, va fin flygsida du har!



Titta gärna till den här sidan och säg hej!



http://tinyurl.com/Jannes-Flygblogg



Mvh

Gert-Åke

E-Mail: [email protected]

Telefon: 0411-524068



2011-04-15 @ 19:03:35
URL: http://tinyurl.com/Jannes-Flygblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0