Stressigt...eller inte?

...I mitt fall får man väll ändå säga inte. Från den 16e till den 30e "jobbar" jag bara 3 dagar, då menar jag dagar dom jag flyger. Sen har jag såklart några standbyer också, men dom kan man nästan alltid räkna som lediga dagar. Har inte blivit inringd på någon månad nu. Så lägenheten står tom hälften av tiden då både jag, Niklas och Jes åker hem då vi är lediga. Men den här ledigheten som jag har nu (6 dagar!) är jag kvar här nere i Vilnius då Mamma och Pappa kommer på besök i 4 dagar. Ska bli kul. Dom har inte varit här nere än så det är verkligen på tiden. Syrran och hennes man kommer först till jul när hela familjen ska fira sin första jul i Vilnius.
Anledningen till att det blir jul här nere i år beror på att jag inte kunde få ledigt över jul, plus att Niklas och Jes åker hem vilket hade gjort att jag skulle varit själv här om inte dom kom ner.

Trots att det känns lite tungt över att man måste vara här över jul är det inget som är några större problem. Det hela vägs upp av att jag fått ledigt 20 dagar i början av december då jag och Therese ska ner till Thailand i 2 veckor! En resa vi väntat på nu i 2 år. Förra året skulle vi egentligen åkt med fick skjuta på det till i år bara för att jag gjorde min 737-rating då. Det kommer bli skönt eftersom jag inte haft någon semester alls i år.

Tänk om vi flög hit med 737an!

Sen ska vi ner en weekend till Rom den 25 september. Något vi försökt komma iväg på ett tag nu. Både Therese och jag vill gärna ner dit! En av våra kaptener från vilnius var nere för några veckor sen och han sa att det var helt underbart, så jag hoppas verkligen att vi får det lika bra där nere som han och hans fru fick det.  


Nu ska jag och Therese kila iväg på bio och se "Get smart". Får bara hoppas att den inte är dubbad!

Kommentarer
Postat av: mahi

Tjeenare,



det är så att jag ska också studera på lidiar, tänkte kolla om du skulle vilja adda mig på msn , lr något liknande så kan jag ställa frågor till dig om skolan om detta är lugnt?



Mvh

2008-09-09 @ 19:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0