Trist snöigt!

Hallå alla!
Nu sitter jag och skriver från ett väldigt grått och tråkigt Vilnius. Ända sen Therese har kommit ner har det varit mulet och regnat eller snöat. Så det har tyvärr inte blivit så mycket promenerande i stan. Men vi ger inte upp hoppet, vi hoppas att vädret bättrar på sig snart.
Fördelen med mitt jobb är att solen alltid skiner. Som idag flög jag till Köpenhamn igen och där var vädret helt strålande! Lite kallt, -1 grader men inte ett moln på himlen. Fick göra en väldigt fin inflygning idag mot Köpenhamn då man kunnde se hela Skåne och även södra delan av Öland och hela Bornholm. Väldigt fint att se!

Imorgon flyger jag till Köpenhamn igen och i övermorgon flyger jag till Köpenhamn två gånger. Jag kommer i alla fall bli mästare på att flyga till Köpenhamn!

image34
Jag kämpar förjäves med att få en bra bild på ett annat plan som flyger nära! Här är i alla fall en B747 som vi mötte strax söder om Sverige. Tycket att den såg exakt ut som Air Force One som presidenten i USA flyger med, men jag har svårt att tro att det skulle vara just den maskinen. Får kämpa vidare med att få den perfekta (ehh, eller i alla fall en bra) bilden. 

image35
Här plockade jag bara in en bild från min arbetsplats. Kan vara kul för dom som inte riktigt vet hur den ser ut.

image36
Lite knappar och mätare som vi har i taket. Kan se ut att vara mycket när man inte vet vad det är, men så fort man lär sig är det inte så mycket.

Crewbussen kommer och hämtar mig kl.05.00 (04.00 svenk tid) så det är dags för mig att sova nu!
Go natt!

Kommentarer
Postat av: Bosse

I stort känner man igen knappar och spakar från de mindre planen som Cessna och Piper, men det är lite mer knappar uppe i taket. ;-)

2008-03-25 @ 09:05:06
URL: http://snubbelfot.wordpress.com/
Postat av: Pontus

Grattis till jobbet och tack för att du delar med dig av ditt liv som pilot. Vi är många som med stort flygintresse uppskattar din blogg. Det måste ha gått ganska fort för dig att få jobb, eller hur? När började du läsa till pilot?

Lycka till i fortsättningen.

//Pontus

2008-03-25 @ 11:20:14
Postat av: Olle Glimvik

Hej Grabben,

Kul att läsa om dina äventyr. Din blogg är väldigt bra. Det är en stolt far som tar del av dina framsteg. Den 31 mars flyger jag till Oslo och jag såg på ditt schema att vi är på Gardemoen samtidigt. Kan jag titta in i cockpit? Pappa

2008-03-25 @ 14:03:33
Postat av: ParisLisa

åh lyckost dig pappa som får hälsa på familjens pilot! :) När kommer du till Paris brorsan? Jag vill oxå titta in i cockpit!
Kram Lisa

2008-03-25 @ 19:01:37
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Erik

Pontus: Kul å höra att du gillar den! Ja, det har gått ganska fort för mig. Började plugga hösten 2005 och blev klar hösten 2007. Sen gjorde jag min rating i oktober och började här i januari 2007.

Pappa: Visst kan du få komma in och titta. Vet dock inte hur lång turnaround vi har i oslo, så jag kanske inte har tid att prata så mycket. Men det är klart att du ska få kunna titta in. Kram

Syrran: Jag vet inte när jag kommer ner till dig. Vi börjar först flyga till paris den 31:a, så nån gång efter det! Kram

2008-03-26 @ 08:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0