4x Köpenhamn + 1 Oslo

Hej alla och ledsen att det går några dagar mellan inläggen. Måste säga att man är helt slut efter jobbdagarna. Jag somnar kl.20 och då är jag helt utslagen. Sen går jag ifs upp kl.04 nästan varje morgon också och har vissa dagar så jag jobbar 12-14 timmar. Så jag har lite rätt till att vara trött ibland.
Vem hade kunnat tro att det var så jobbigt att arbeta? :P

Hade en ganska tyff dag med dubbel Köpenhamn. Började kl.11 och slutande kl.24 och av dom timmarna flög jag bara 6 timmar. Så större delen av min dag gick till att bara sitta och glo in i väggen i väntan på avgångstiden. Dubbel Köpenhamn är inget bra, lång dag och lite flyga. Förövrigt har jag flugit till Köpenhamn 4 gånger på tre dagar och dom tre dagarna var i rad dessutom.

Har också hunnit med en sväng till Norge och Oslo igår. Väldigt fin kvällsflygning. Det var lite blåsigt nere på marken men väl uppe i luften var det helt vindstilla. Vi hade snittvindar på 2-3kt vilket är c:a 40kt mindre än vanligt.
Påvägen till Oslo flög jag rakt över Södertälje och Eskilstuna, men tyvärr var det molnigt så jag kunde inte se nått. Ville ta en bild på er där hemma men det är inte så kul med en helt svart bild.

Om man vill kan man gå in på www.flygradar.se och se när jag är ute och flyger. Ska ge er flygtnummret och c:a vilken tid jag kommer passera så att den som är intresserad kan kolla. På lördag flyger jag till Dublin, men skriver i morgon vilka flightnummer vi har då.

image37
Ytterligare en bild på overheadpanel men från en annan vilkel. Börjar bli lite svårt att komma på vad jag ska ta bilder på.

image38
Här är också en bild från en annan vinkel.

image39
En glad styrman påväg till Köpenhamn.

image40
Här har vi den Litauiska kusten och dom kännda stränderna vid staden Palanga

image41
Här är en bild från Köpenhamn och SAS Airbus 320 med deras retro målning. Bara sett den på bild tidigare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej, det är så kul när du skriver så man vet vad som händer. Man kan ju inte alltid ringa för tiderna stämmer ju inte alltid. Jag förstår att du är trött med så tidiga morgnar. Ang. bilder så är det ju inte nödvändigt att alltid lägga in bilder även om det är extra kul. De flesta tycker nog att det är kul att bara höra hur det är. Du kan väl kontakta syrran så hon kan fixa din blogg, förslaget hon hade tycker jag var jättebra men du får ge förslag på texten under bilden (om du inte gjort det)./Kram och sov gott, Mamma

2008-03-27 @ 22:50:44
Postat av: Bosse

Nej lyssna inte på mamma, klart du ska ta med bilder. ;-)
Skojar bara, helt klart kul att läsa om dina flygningar. Kunde vara kul att få se hur det ser ut på och kring de flygplatser du besöker.

Du skriver att du bara tittar in i väggen mellan flygningarna till Köpenhamn. Men något måste det väl finnas att göra för piloterna mellan flygningarna, tänkte då på planeringar m.m inför nästa flygning.

2008-03-28 @ 08:03:25
URL: http://snubbelfot.wordpress.com/
Postat av: Erik

Bosse: Det klart att vi har saker att göra när vi vänder i Köpenhamn. Men det arbetet tar c:a 20-30 min och vi har 1:30 - 2:00 timmar tändtid vilket gör att det blir lite långtråkigt.
Ska ta lite bilder på flygplatserna framöver också!

2008-03-28 @ 10:40:09
Postat av: Syrran

Hej!
gud vad du jobbar! Ska du traffa pappa i Oslo forresten? Har visat din blogg for hela spanska famljen, de ar sa imponerade!!
Gillar oxa nar du lagger in bilder, det ar alltid kul. Du har val inte lagt in nan bild fran er flygplats i Vilnius?
Jag kan fixa klart bloggen pa mandag nar vi ar tillbaks i Paris om du vill, sag bara till vad du vill att jag ska skriva under ditt foto.
Ang fodelsedagspresent, onskar att vi kunde hitta en losning sa att jag far flyga med dig! Utover det, inte mycket! Koper ju alt jag vill ha sjalv... ;)
Stor kram fran syrran

2008-03-28 @ 11:22:41
URL: http://parislisa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0