Köpenham och Oslo...

Hej alla!

Idag har jag varit ledig. Har varit väldigt skönt, inte för att jag jobbat allt för hårt den här veckan. Bara jobbat två dagar. I går var jag en sväng först till Köpenhamn och senare till Oslo. Ganska skön flygning men en jätte trevlig kapten. När vi va i Köpenhamn såg jag att vi fick en Sterling kärra på gaten berdvid, OY-MAA, den maskinen jag flög när jag gjorde studsarna hos Sterling. Dock hade hon fått ett litet skönhetslyft sen sist jag såg henne. Hon hade fått den klassiska röda Sterling färgen till skillnad från den gammla blå och vita målningen som hon hade när jag flög den.

Så här ser den ut i dag.


Och här står jag vid motorn.


Här är en bild på henne som jag snott från airliner.net


Efter köpenhamn var det dags att fortsätta till Oslo. Även denna flygning var ganska händelselös. Kunnde inte äns se Stockhom för att det var på tok för molningt. I Oslo såg jag den roligaste bilen någonsin.

En väldigt liten bil, ser mindre ut än en smart, men jag vet inte. Dock är den eldriven och dom som jobbade vid gaten sa att den kunnde göra 100 km/h om man hade tur. Så kaptenen blev heltaggad på att köpa en likadan. Som han sa: "Erik, du tror inte vi kan få plats med den i lastutrymmet... kanske om vi tar bort däcken...". Den roligade komentaren jag hört på länge!


Vår spegelbild i Oslos terminalbyggnad...


Efter Oslo bar det av hem igen. Och det blev ganska skumpigt när vi började närma oss Vilnius. Det  var två stora åskmoln nära flygplatsen som vi var tvungna att flyga imellan som gjorde att det blev lite hoppigt. Det var den svåraste turbulens jag varit med om när jag flugit. Inget allvarligt men det blev lite knepigare att fibbla med autopiloten när det hoppade som det gjorde! Men vi kom ner och dessutom med ett helt flygplan så man kan säga att det gick fin fint!

På Fredag flyger jag till Dublin igen. Får se om jag skriver nått innan det! 
Go natt! 

Kommentarer
Postat av: Tom

Elbilen Kewet Buddy - en sån vill jag också ha :)

2008-07-14 @ 10:21:07
URL: http://www.pilotmagazinet.se
Postat av: anonym

Tjeenare,



det är så att jag ska också studera på lidiar, tänkte kolla om du skulle vilja adda mig på msn , lr något liknande så kan jag ställa frågor till dig om skolan om detta är lugnt?



Mvh

2008-08-26 @ 22:23:32
Postat av: Emil

Haha min bild, men det är jättelungt att du snodde den. Roligt att folk använder den. God tur!



Från spotter och PPL-elev

Emil Almestad

2008-09-01 @ 19:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0