Godmorgon Sverige!

Hallå alla där hemma!

Nu är jag tillbaka efter ett par dagars vilande hemma i Sverige. Idag ska jag och Yvonne ha vårt första pass i simmen. Ska bli kul, det är en hel del nya procedurer som ska läras in. Roligt nog är det killen jag hade som kapten på min uppflygning som ska vara instruktör. Flygvärlden är så otroligt liten. Har även fått schemat för första halvan av Mars och det ser helt okej ut. Jag börjar flyga den 7:e Mars från vilnius och styrningen går mot Dublin. Jag måste vara incheckad på jobbet 06.10, men eftersom jag är nybörjare måste jag vara där minst 05.10. Det blir tungt att gå upp då, plus att jag säkert inte kommer kunna sova nått kvällen innan. Dessutom är min arbetsdag enligt schemat 8 timmar och 40 min. Det kanske inte låter så länge men när man ska göra sin första flygning är det en väldigt lång dag. Både Jocke och Niklas fick flyga till Köpenhamn vilket är bra. Men jag tycker väldigt synd om Jes som fick sin första till London/Gatwick vilket är väldigt tufft att flyga till!

Skriver mer ikväll när jag gjort mitt sim pass.


image8
Här är till dom som tycker jag flyger ett litet skit flygplan! Visserligen är jag liten men 737:an är störren än vad man tror!

image9
Här står jag under den enorma stjärten på 737:an

image10
Här sitter jag i cockpiten och trivs som fina fisken, dock sitter jag på fel sida. Med jag sitter snart där också;)


Kommentarer
Postat av: ParisLisa

Wow vad spannande! 7 mars... Da kommer jag oxa vara nervos ;) Nar kommer du till Paris da? Kram kram och var radd om dig dar borta.

2008-02-24 @ 16:43:15
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0