Malpensa/Milano

Då har jag varit i Milano också. Ifs var det var det andra gången, eller faktiskt tredje nu när jag tänkter efter... 2 gånger har jag varit med airBaltic idag och förra veckan. Den var det faktiskt så att jag åkte till Milano med gymasiet som utbytesstudent för en vecka. Gillar verkligen Italien, så vakert land med trorligt trevliga människor. Men inte dom lättaste att ha och göra med när det gäller att göra saker i tid! Idag landade vi hela 15 min tidigare än planerat och vi har en turnaround på 45 min i Milano vilket gör att vi fick en hel timme på marken. Och ändå blev vi 30 min sena!!! Helt otroligt. Tog dem 10 min att flytta gaten också så att passagerarna kunde gå av. Gillar Italien men som kapten sa: Det är alltid en överraskning när det gäller Italien!

I morrgon skulle jag vara standy men jag blev inkallad så jag måste flyga till Oslo. Flyger med en ny kapten så jag hoppas att det ska vara en trevlig en. Ska försöka ta lite bilder över Stockholm om vädret tillåter.

image61

Här är kaptenen jag flög med. Han ser lite sur ut på bilden men är hur snäll och trevlig som helst!

image62
Några alptoppar och vår vinge under sjunket ner mot Milano.

image63
Här har jag bara tagit en bild på en dalgång. Det var så fint och jag ville försöka fånga det på bild men som ni ser blir det inte så lyckat. Såg mycket bättre ut på riktigt...

image64
Bild från Malpensa. Det var hela 21 grader varmt och solen sken, helt underbart!

image65
Riga planet, även dom hade problem att komma iväg. Dom fick stå och vänta vid gaten i 30 min innan dom kunde på pusha och taxa till banan.

image66
Innsbruck inklämd i en dalgång mellan bergstopparna. Och till vänster i bild kan man se deras flygplats...

Och så klart det obligatoriska:
image67

och

image68
Vet ej vad det är för plan eller vart jag tog bilden men varje gång jag ser dom känner jag mig tvungen att fota dom. Letar fortfarande efter den perfekta bilden. Dock var inga av dessa två äns i närheten! 

Kommentarer
Postat av: Magnus

Den sista bilden var ju klart cool! Med spegling av taket & kaptenen :)

2008-04-28 @ 10:36:04
URL: http://lidosta.blogg.se
Postat av: Pontus

Sjukt härliga bilder, kul att få läsa om jobbet som pilot.

2008-04-28 @ 22:12:27
URL: http://my.opera.com/pontuspilot

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0