Lite nytt...

Som ni kanske märker å har det skett lite ändringar på bloggen. Detta är tack vare men snälla syster som har hjälpt mig att få den lite snyggare. Det är tydligen inte helt klart så vi får se hur det blir i slutändan, men jag är redan nu väldigt nöjd!

Har inte blivit så mycket skrivande på sistone pga både lite tidsbrist och energibrist. När man väl kommer hem från jobbet är man ofta så trött att man inte orkar sätta sig och skriva. Ska försöka bli lite bättre på att spara lite kraft till skrivandet. Dessutom börjar det bli lite svårt. Det händer inte så mycket nytt så det känns ibland lite tjatigt att bara skriva om samma saker hela tiden. Tro mig, även flygandet blir som vilket annat kontorsjobb somhelst efter ett tag. Dock med bättre utsikt :P

För dom som sitter med en B737 rating i fickan och inte har jobb kan jag bara säga att dom ska söka till airBaltic. Var en A3 annons i den lokala tidningen om att dom är i behov av just 737 piloter (styrmänn). Och att aB skulle betala bonden från dom gamla bolagen om dom bytte till aB. (Bond är ett kontrakt ev. 3år och om man slutar innan kan man få betala en straffavgift. Och det var den avgiftern aB kunde betala.)
Det är redan två killar som har varit i kontakt med mig angående intervjuerna här på aB. Båda hade blivit kallade och ville bara veta vad man kunde vänta sig. Jag önskar båda två lycka till och hoppas se dom båda är på aB snart!

Som vanligt måste man slänga in lite bilder...

image58
Här är strax söder om Sverige påväg från Köpenhamn till Vilnius och vi får en B747-400 som passerar precis 1000ft under oss.

image60
Här passerar Fly Nordics md80 precis framför oss 1000ft lägre. Vi träffade på dem någonstans över polen påväg till eller från Tysklan. Kan inte komma ihåg vilket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0