Delay...

Hej alla! Nu är jag tillbaka i ville igen efter 3 dagar hemma i Sverige... Tyvärr kunde jag ínte träffa mina föräldrar eftersom dom är nere i Spanien på semester. Så det blev extra mycket tid med Thereses familj i stället. Han även träffa en del vänner. En av dom har varit i Australien sen i oktober så det var kul att få träffa henne igen. Hon kom även och hämtade mig och Therese på arlanda tillsammans med en kompis. Väldigt kul. Dom hade även snickrat ihop en välkommen hem skylt till mig! Inte nått man får varje dag!

På vägen tillbaka till Vilnius blev vi uppgraderade till business class med mat och allt. Ibland har man tur med extra trevlig cabin personal!

Så... vad har hänt idag då? Jo, jag och en dansk kapten (en mycket trevlig en) skulle flyga till Malpensa, Milano. Inga större konstigheter. Redan vi avgång från Vilnius var vi försenade med 10 min pga slot. (För dom som inte vet är slot är en kalkulerad avgångstid tex. om det är mycket trafik vid en flygplats eller i ett luftrum så måste man begrännsa antalet plan. Då räknar man ut när planet kommer vara vid den  platsen och sen medelar vilken tid planet ska starta.) Men 10 min är aldrig några problem. Resten av resan ner till Milano gick utan problem. Väl nere på marken och vid gaten fanns det ingen som kunnde docka själva gaten till flygplanet. Så vi blev stående vid gaten utan gate och bara väntade i 10 min innan en kille reagerade. Samma kille som stått framför planet och pratat i mobilen. När väl de problemet var fixat fick vi veta att vi hade en ny slott från Milano, 1h 30min efter vår vanliga avgångstid. Så det var bara att sitta och vänta på att tiden skulle gå eller ett vi skulle få en ny bättre slottid, men det fick vi inte. Så vi lämnade Milano med en försening på 1½ timma. När vi sen kom tillbaka till Vilnius inser jag och kaptenen att vi (vi båda skulle flyga till Dublin i morgon bitti) inte längre kunnde flyga nästa morgon pga att vi inte får tillräckligt med vilotid innan nästa arbets pass. Så vi båda blev standby istället. Så vi får se om det blir något flygande i morgon eller om det blir en ledig dag.  

Nu ska jag gå och sova ifall jag blir inringd i morgon bitti! Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hej brorsan! Det ar tomt utan dig har i Spanien!

Hoppas att du kan komma till Stockholm nasta vecka? Saknar dig!

Flyg forsiktigt!

Stor kram syrran

2008-07-07 @ 12:18:49
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0