Semester

Hej alla!
Jag vet att det har varit dåligt med uppdaterande på sistone, men jag har bara inte funnit ork eller lust att skriva. Jag hoppas i alla fall att det släpper snart så det blir lite mer inlägg i fortsättningen.

Exakt just nu sitter jag på mitt rum, som ligger 500m norr om Patong Beach i Phuket (Thailand) och har det super. Vi har snart redan varit här nere en vecka och längtar inte hem till slask och kyla för fem öre!

I dag var vi på en liten snorkel utflykt. Vi åkte med motorcyckel söder ut till en liten strand, långt bort från skandinaver och chater folk där man hittar en riktig guldklimp. Det fanns en liten "restaurang" och några solstolar som man kunde hyra, men bäst av allt, vi va nog max 50 personer på den stranden. Dessutom var vattnet klart och fylt med färglada fiskar och vatten växter. Vad som var nästan bättre än själva målet var faktiskt resan dit och tillbaka. Det är sällan man tycker bäst om själva resan, men jag fick se så mycket idag som man aldrig fått göra om man bara åkt på en vanlig chaterresa, fått se platser många turister inte äns vet om finns (även om det är bra i just det här fallet, annars hade det förlorat sin charm).

Jag kommer skriva mer om vecka som gått och om vecka som kommer dom kommande dagarna (detta lovar jag). Jag ska också berätta om resan ner hit också då vi åkte på en lite lätt försening.

Som avslutning idag skickar jag med två bilder från vår uteplatts.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej! kul att du är igång igen, många har saknat dig, även jag. Häftigt att snorkla där jamfört med Alicante, kan jag tänka mig. Kör försiktigt på moppen bara. Kramar Mamma

2008-12-09 @ 21:04:10
Postat av: Lisa

Ahhhhhh!! Gud vad härligt!!!! Din skitunge ;) Din storasyster är sa himla avundsjuk! Ni verkar ha det underbart, sa njut av varenda sekund. Krama om allihop fran oss. Önskar vi var där med er! Ser sa fram emot att se dig om nagra veckor, äntligen!



Stor kram fran syster yster

2008-12-09 @ 22:16:41
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0