Ny start, Gammalt jobb, Gammal blogg...

Nu är jag tillbaka mot alla odds. I och med flytten från Vilnius tappade jag helt luften. Jag var trött på att jobba och trött på att flyga vilket i sin tur gjorde att jag inte hade kraften att skriva om nått som fick mina dagar att kännas meningslösa. Men det hela vände, mycket oväntat, i går innan crewbussen kom och hämtade upp mig. Jag stog ute på gatan, klockan var 03.55 och bussen skulle komma vilken sekund som helts. Jag var var så trött att jag knappt visste vad jag hette och frös som bara den. I det ögonblicket fick jag tillbaka lusten att skriva. Mina svarta moln som jag haft över huvudet dom senaste månaderna och oviljan att åka till jobbet bara försvann. Konstigt att just de ögonblicket fick mig att vända helt om och fick mig att vilja skriva igen, vilket jag är glad för. Sen måste jag säga att jag blev väldigt glad när jag såg statistiken för min blogg. Fasten jag inte skrivit ett ord på 2 månader och 2 veckor, och det det var glest mellan inläggen innan så är det ändå minst 20 personer som är inne och kollar dagligen. Kanske konstigt att förstå, men det gör mig väldigt glad och ger mig extra kraft att komma igång och skriva igen!

Hur som helst, idag bar det av till Istanbul. Incheckning på jobbet kl.04.40 lokal tid, men jag var redan där 04.20 för att hinna fixa allt innan flygninen. flygtiden för dagen var 2:20 på vägen ner och hela 3:05 på vägen tillbaka. Vi hade nämligen väldigt mycket vind i ryggen på vägen ner vilket gjorde att hemresan blev hela 45 min längre än vägen ner, och vi flög nästan 200 kt långsammare på vägen hem.


Klockorna när jag kom till kontoret.


Vid gaten i IST medans vi håller på och tankar. I bakrunden kan man se två Turkish plan, samma bolag som gick ner i backen under inflygning till Amsterdam.
 

Vår "gategranne", speedbird, står berädd att pusha.


När vi står i kön för att få starta kommer denna Turkish Airbus 340 och landar framför oss. Det är en väldigt STOR maskin!


En annan gång när jag var i IST, Då hade vi över ett ton med cargo, enbart turkiska mattor! Här ser ni 3 av dom 4 vagnarna fyllda med mattor.

Kommentarer
Postat av: mahi

skönt att du är tillbaka =)

2009-03-02 @ 19:11:10
Postat av: Pontus

Gott. Valkommen tillbaka.

2009-03-03 @ 11:41:47
Postat av: Shawn

Välkommen tillbaks :D

Saknat dig!!!

2009-03-03 @ 12:52:59
Postat av: SE-MAR

trevligt att du skriver lite igen!

tack för fortsatt intressant läsning.

2009-03-05 @ 10:38:13
URL: http://www.swedlanda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0