Mycket ledigt...

Då var man tillbaka på jobbet igen efter att ha haft 4 dagar ledigt. 2 dagar var lediga dagar sen hade jag två standbyer som jag inte blev inringd på. Så nu känns det skönt att få flyga lite igen. Idag var jag en sväng till Dublin. Vädret där var inget vidare. Gåmulet, 12 grader varmt och regn. Då var det skönt att komma tillbaka till Vilnius sen där vi hade 23  grader och sol. Imorgon hr jag en kort dag och ska bara flyga till Düsseldorf och tillbaka. Slutar jobba 12.20 vilket är väldigt skönt. Men å andra sidan kommer crewbussen och hämtar mig kl.05.05 vilket är mindre kul.

För dom som inte visste det bor jag, Therese och mina rumskompisar i en väldigt fin lya mitt i gamla stan i Vilnius. Rakt över gatan har vi den svenska ambasaden och 100 meter bort, på andra sidan torget har vi stadshusen. Det gör att det alltid händer något. T.ex i veckan var det standsbesök, kan inte säga om det var frankrike eller holland eftersom jag inte ser skillnad på dessa flaggor. Det har gjort att hela staden är utsmyckad med flaggor. På alla stoplar inne i stan och längst vägen till flygplatsen!!! Det är inte heller helt ovanligt att det kommer en arme av poliser följt av ett tåg av svarta bilar med tonade rutor. Jag blir alltid så nyfiken på vad det är för vilktiga personer som är ute och åker.
Och idag när jag och Therese skulle gå och handa lite mat så var torget fult av människor och på trappan till stadshuset var en hel orkester. När vi gick dit för att titta kom det ut ett 20tal tjejer i små uniformer óch dansade och kastade såna där konstiga pinnar. hmm, det där lät lite konstigt. Men det jag försöker förklara är att dom var sånna som brukar gå framför en orkester och snurra och kasta en pinne. Så om någon vet vad det heter får nu gärna skriva det. Väldigt kul att se.
Sen såg jag en väldigt unik farkost idag, dock inte i luften utan på torget. Det var en bar med hjul. Och alla satt runt baren på cyckelsadlar med bar och servitriser i mitten. Sen trampade alla och baren sticker iväg medans någon styr. Vet dock ej vem och hoppas att det inte var nån av dom som dricker öl. Så den kunde man hyra om man var några stycken, eller om man har otroligt starka ben!

I morgon flyger mina föräldrar ner till solen i spanien samtidigt som jag är ute och flyger. Och jag tror våra vägar möts någon stans så jag ska se om jag kan höra deras flight på radion.

Nä, nu ska jag sova. Klockan ringer om 6 timmar! Go natt!

Föresten hade Micken en fråga om vi hade nya maskiner. Den kod som du hade kännde jag inte alls igen och vet inte vad den kan stå för, men vi har fått två 757or som tidigare flög för Iberia. Så det kanske kan vara någon av dom.

Kommentarer
Postat av: Camilla Lejon

Hej!

Det kallas för "drillflickor"!

Hälsningar

Camilla

..som flyger med SAS till London på tisdag 11.10 från ARN, vinka om du passerar i luften :-))

2008-06-28 @ 18:12:46
Postat av: Erik

Tack för det Camilla! Hade aldrig hört det ordet förut. Ska hålla öronen öppna om jag flyger på tisdag!

2008-06-28 @ 20:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0