Lång dag...

Ojojoj. Nu har det gått ännu en dag gått och jag känner mig lite trött måste jag säga. Livet på andra sidan pölen är ganska jobbigt. Men jag erkänner att jag har blivit lite lat och bortskämd med vad det gäller arbetstider. Alla, och då menar jag ALLA klagade på att vi slutade kl.18 i kväll. Vilket ifs är ganska sent. Men vad ingen tänkte på var att vi faktiskt började kl.11 och ska inte försöka smita heller för jag var också med och klagade. Som sagt vi har blivit vana att jobba från 10 till 15.

Hela dagen i dag har gått åt till att lära oss om dangerous goods. Vi har fått lära oss att vi inte får ta med explosiva ämnen på planet eller radioaktiva för den delen. Ska bara tillägga att man normalt kan få ta med radioaktiva ämnen ombord (om man har tillstånd till det) men att vårt bolag inte gör det. Men man får aldrig ta med explosiva ämnen. Det var ungefär det vi gjorde under hela dagen fast då lite mer ingående som jag inte orkar skriva om.

När väl den hårda arbetsdagen var över åkte jag, Niklas och Jocke in till stan för att käka pizza på en ganska bra resturang. Åt en Hawaii pizza som var hur fin som helst. Den gjorde sen att man var tvungen att stick ner till gymmet och träna och simma lite innan det är dags att lägga sig. I måndags hade vi first aid och då såg vi på en film om hur det går till när man får en hjärtinfarkt vilket gör att man känner att man måste träna efter varje måltid som innehåller nått onyttigt. Måste ju bara få skryta lite med att vi bor på Radisson SAS här i Riga som är ett 5 stjärnigt hotell med gratis gym och pool. Och här trivs man som fisken i havet. Det ända som börjar bli jobbigt är att man måste äta på resturang varje dag, men det är ett äkta i-landsproblem. Det är så att jag ska flytta härifrån och ner till Vilnius där jag kommer ha min bas, men det kan bli så att jag måste göra min linetraining här i Riga. Blir det så får jag bo kvar här ytterligare en månad vilket inte är helt fel. Jag ska ta och kolla min mail på jobbet i morron och se om jag fått reda på var jag ska göra linan någon stans.
För dom som inte vet är linetrainingen flygning då man flyger med mer erfarna kaptener och som ska vara 40 leggar här på airBaltic(1 leg = från en flygplats till en annan).

Här kommer lite fler bilder från i går:
image6
Här har jag på mig en av syrgasmaskerna som finns i cockpiten. När man har på sig den känns det som man är rena stridspiloten, men när man kolla hur det ser ut så känns det inte lika bra.

 image7
Och såhär ser det ut när man har glasögonen på sig. Dom ska man ha på när det är rök i cockpiten.
Inte alls snyggt!

Kommentarer
Postat av: Göran (G64)

Hej Erik!!

Kul att se att du närmar dig målet. Lycka till med resten!!! Själv utbildar jag mig till lokförare numera. Ganska lika yrken faktiskt.

Lev väl

Göran (G 64)

2008-02-14 @ 16:54:56
URL: http://tcc-ky10.bloggspace.se/
Postat av: ParisLisa

Tja brorsan!!

Skitbra blogg!! Och vad kul ni verkar ha det! Vi hors i helgen nar du ar i Stockholm sa far du beratta mer. David halsar!

Puss o kram systeryster

2008-02-14 @ 21:37:59
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0