Ny start på en gammal början...

Det har hunnit gå ett och ett halft år sedan jag gjorde ett inlägg sist och jag trodde att jag skulle lämna bloggen bakom mig. Men än idag får jag mail från läsare som på ett eller annat sätt vill ha svar på frågor om jobbet i säg eller utbildningen.
Jag gick in och kollade statistiken för dom senaste 90 dagarna och såg till min förvåning att det funnits dagar med med över 20 st läsare och det är trots att jag inte uppdaterat på 1,5 år. Det glädjer mig att det finns några som kan finna mitt skrivande underhållande eller utbildande och jag hoppas kunna fortsätta med det framöver.

Det är mycket som har hänt sen jag slutade skriva, dock är jag kvar i samma bolag och fortfarande baserad i Riga. Men jag är inte som bannern försöker påstå, 21, utan har hunnit bli hela underbara 24 och strax 25. Jag flyger inte heller 737an längre som jag tidigare gjort utan är nu på en annan maskin. Mer om detta får ni läsa om ganska snart.

Så, vad har jag tänkt att skriva om? Till att börja med tänkte jag självklart skriva lite om hur livet ser ut för mig på jobbet. Jag tänkte också skriva lite om utbildningen, vad man ska tänka på när man väljer en skola och det bästa (enligt min mening) sättet att gå till väga. Sen hoppas jag även kunna få skriva om det som ni vill se. Jag vill jättegärna få frågor, kommentarer eller ideer från er som jag kan bygga mina inlägg på. Jag själv är en aktiv blogg läsare och tycker det är otroligt roligt att se hur andras liv är och fungerar, så jag hoppas med er hjälp kunna göra detta till en aktiv flygblogg med en del bilder och förhoppningsvis svar på dom frågor som finns där ute.
Här är en bild på den nya cockpiten. Någon som vet vilken det är?

Kommentarer
Postat av: Sven W

... och plötsligt kom det ett inlägg i min RSS-läsare... Kul att du är tillbaka!

2011-07-29 @ 18:44:00
URL: http://svenw.wordpress.com
Postat av: Tuss

Ingen aning :O Coolt att du är pilot och så ung :)

2011-07-29 @ 19:18:14
URL: http://tuzzanz.blogg.se/
Postat av: Robin

Yes, äntligen tillbaka :-) och min gissning är Bombardier Q400 NG?

2011-07-30 @ 20:29:27
Postat av: Mamma

Hej Gubben! Kul att du är tillbaka i bloggvärlden!

Jag har gått in ibland och kollat och blev glatt överaskad när jag såg att du skrivit på bloggen igen. Jättekul, även om vi ses ofta är det ändå kul att läsa om ditt jobb och dina funderingar.

Kramar Mamma

2011-07-30 @ 22:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0