3 Flygplan...

I måndags var det köpenhamn/Oslo på schemat. Inget speciellt exakt förutom att vi skulle flyga 3 flygplan den dagen. Vi började morgonen med att flyga YL-BBX till Köpenhamn. Där skulle vi byta flygplan med Riga och flyga tillbaka YL-BBI till Vilnius. Anledningen till det var att BBX skulle in på service i Riga. Väl tillbaka i Vilnius var det dags för ytterligare ett byte till YL-BBH. Varför vi behövde byta i Vilnius igen var för att lunch-flighten till München behövde att av dom större planen (som vi flög) medans vi som skulle till Oslo inte hade lika många bokade så vi kunde ta ett mindre plan. Så när vi kom tillbaka på kvällen var vi alla minst sagt ganska trötta. Men det höll på att inte gå lika bra som det gjorde. När vi kom till planet på mogonen såg jag att det var ganska mycket vatten på golvet i cabinen. Men jag tänkte att det kanske var teknikerna som spillt nått när dom gjort morgon checken av planet. När jag kliver in i cockpiten ser jag att hela golvet är fullt med vatten. När vi tar en närmare titt ser vi att hela främre toalett golvet är fullt med vatten. Det visar sig att en packning mellan golvet och toaletten hade gått sönder så att det med en stadig strömm kom ut vatten från toan. Dock ska jag understryka att det var rent vatten och inte smutsvatten, men det var ändå inte så kul.
Det var bara att ringa teknikerna så dom kunde kolla vad som var fel. Dom tömde toan på vatten samt att dom kollade så att det inte hade läckt nått vatten från cockpit ner till all elektronisk utrustning som finns precis under oss. Men allt såg bra ut och vi kunde ge oss av. Så vi var ganska glada när vi fick en ny maskin i Köpenhamn!:)

I morgon åker jag och Therese ner till Rom på en Weekend. När vi kommer tillbaka ska jag skriva mer om hur helgen varit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0