Long time, no see...

Det har varit lite händelselöst här på bloggen ett längre tag. Anledningen till det är att jag verkligen inte haft ork. Har flygit mycket och länge. Har kommit upp i 110 timmar efter linecheck och har skrapat ihop blygsamma 200 timmar på 737an. Har flugit väldigt mycket dubbeltyskland(Berlin och München) senaste 2 veckorna, 5 gånger för att vara exakt. Dom dagarna börjar man kl.0500 och är tillbaka någon gång efter 5 på eftermiddagen. Långa och slitsamma dagar, men mycket flygtid. Har även varit en sväng i Köpenhamn (såklart), Rom och Barcelona. Idag är jag stanby och sitter med Jes nere i vardagsrummet och spelar GTA IV och hoppas på att jag inte blir inringd ikväll. Och imorgon flyger jag hem till Stockholm för att vara där i 4 dagar. Sen efter det ska jag flyga från Riga i 12 dagar, alltså till slutet av månaden. Ska bli lite kul, både att känna på hur det är att flyga därifrån och att få träffa alla vänner i Riga...

Slänger in lite bilder också;
image81

image82
Så här kan vindrutorna se ut ibland. Det är inte regn, utan en hel del rester från alla insekter när man startar eller landar. Så här såg det ut efter en start från Vilnius. Ganska mycket insekter den dagen....:)

image83
Och på vägen tillbaka passerade vi några ganska stora CBn (åskmoln). Dom gick hela vägen upp till 36 000ft. Då är dom ganska kraftiga.

image84
Så hade vi finbesök en dag också. Det Svenska regeringsplanet stod på plattan en morgon när jag skulle flyga. Undrar vem som var på besök.

image86
Den bland våra flygplan.

image87
Flygplanen är inte alltíd dom renaste. Lite smuts under spaken till landningsstället. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0