Till Dublin igen!

Igår fick jag flyga till Dublin igen. Den här gången känndes det lite bättre eftersom jag redan varit där och kännde igen flygplatsen den här gången. Flög med en jätte trevlig kapten som lät mig flyga till Dublin och lät mig landa här vi Vilnius fast det var han som flög tillbaka. image18
På bilden ser han lite arg ut, men är hur snäll och trevlig som helst!

image19
Här är en till bild med utsikten från mitt kontor! Här passerade vi just norr om Tyskland och strax söder om Köpenhamn. Underbart väder uppe på höjd.

image20
Här ser ni dom saker vi måste hålla koll på. Är en hel del för den som inte vet vad det är, men det är faktiskt inte så mycket. När jag tog bilden hade vi en ground speed på c:a 440 kt vilket motsvarar c:a 814 km/h.

image21
Här har ni en överlycklig styrman på 37000 ft!

image22
Och här är en bild jag tog påväg till Dublin.

Just nu sitter jag på hotellrumet och väntar. Jag är stanby vilket betyder att jag måste vara på flygplaten inom en timme efter att dom ringer. Jag jag tror inte dom kommer ringa in mig. 1: jag är helt ny, 2:det är bara 2 timmar kvar på min stanby tid.
Och ikväll flyger jag hem till kära Sverige igen! Ska bli väldigt skönt att få komma hem en stund.

Så jag kanske inte skriver nått under tiden jag är hemma, men vem vet...
Annars kommer jag skriva på fredag efter att jag kommit tillbaka från Berlin.

Kommentarer
Postat av: Lasse

Jag är sååå himla avis på dig! =) Önskar jag med kunde bli pilot! Du har det bra du! Hehe! ;) Kommer läsa här hela tiden.

2008-03-12 @ 00:17:04
Postat av: ParisLisa

Ringer i morgon! Mamma gav mig en liten rapport idag men vill hora mer! :) kram syrran

2008-03-12 @ 00:49:10
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: mathieu

Congrats Cpt Eric !!
I am very excited discovering your blog that Lisa 's just showed me
I am very proud of you! i'll be a fan of your blog
We've been surfing in airliners.net to see more pics of Air Baltic's 37's
What's the carrier 2 letter code ?
Once again CONGRATULATIONS !!!!!!
Mathieu

2008-04-04 @ 22:54:15
Postat av: Anonym

Va glad man blir av att kolla på dina bilder, du ser så nöjd ut så det smittar av sig

2008-04-27 @ 09:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0