München, köpenhamn och uniform...

Hej alla! Nu har det gått några dagar sen jag skrev sist. Har varit mycket att fixa med och jag har inte haft tillgång till internet vilket gör bloggandet lite svårt. Hur som helst nu är jag tillbaka.

I lördags bar det av till tyskland igen. Den här gången till München. Det var en väldigt härlig flygning, radiosnacket flöt på riktigt bra och vädret var helt underbart. På vägen ner till München träffade vi på en Brittish Airways Airbus 320 som flög 1000ft över oss (motsvarar 300m) och då menar jag att den flög exakt över oss. Otroligt häftigt att se! När vi låg på inflygningen till flygplatsen var vi väldigt nära att träffa en fågel. Jag han bara se något fladdra förbi i ögonvrån men kaptenen såg att det var någon slags gås. Och det är inga små fåglar. Väl nere var det väldigt retsamt för det var hela 11 grader varmt och solen sken och jag hade aldrig tid att lämna cockpit tyvärr. Så jag fick nöja mig med att titta ut på det fina vädret...
Påvägen tillbaka när vi började närma oss vilnius fick vi sicksacka mellan några små åskmoln. Bara att se till att det lilla planet på skärmen inte flyger in i dom röda områdena. Det regnade en hel det mellan dom röda molnen vilket märktes när vi låg på inflygning då det började droppa vatten i mitt knä. Jag blev något förvånad när det hände.
image23
Här kan man se några snötäckta berg påvägen hem från München.

image24
Här har vi en vind på 78kt eller 150 km/h!

Efter flygningen hade jag fått paket på kontoret. Det var uniformen! Äntligen! Och tro det eller ej, men den passade helt perfekt!
image25

Igår bar det av till köpenhamn igen. Och vädret där var inget att hänga i granen. 300m sikt! Vilket gjorde att min saftypilot fick landa där istället för mig. Jag var nämligen inte godkännd för så dåligt väder. Men nu är jag det.

Här är dom sista 300ft innan landning. Och det är inte långt innan man ser banan.

Det var ganska dimmigt i Köpenhamn.
Kaptenen vi flög med fyllde år på lördagen så kabinpersonalen hade förerätt men alkoholfri skumpa och tårta till oss alla. Han blev så glad.
image26
Lite dimmigt. Ser vi två airBaltic maskiner. Den ena är vår (den bakre av dom två). Den första är en Fokker 100 som ägs av Carpatair men som vi hyr in på vissa sträckor.

image27 
Ser vi en glad kapten och en helt underbart snäll kabinpersonal!

image28
Tårta blev det också!

image29
Vet inte hur bra det syns, men den lilla plutten mitt i bilden är i alla fall en annan airBaltic maskin som flög 2000ft under oss och som var påväg mot Riga.

Ikväll åker jag till London/Gatwick. Ska ta lite bilder då med. Och i morgon flyger jag till Köpenhamn 2 Gånger.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fin du är i din uniform och vilka bra bilder du lagt in. Hoppas snart få se hur lägenheten ser ut./Kramar Mamma

2008-03-17 @ 21:32:40
Postat av: ParisLisa

Jättekul att läsa! Och du är jättesnygg i uniformen. Hoppas LGW gick bra! Stor kram syrran
Ps lovar att jobba mer på bloggen imorgon.

2008-03-17 @ 22:23:29
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: Caroline Alander!

Hej Erka! Va fina bilder du har lagt in. Borja hanga med i din blogg nu, Therese skvallrade och nu kan du va saker pa att jag kommer va en av stammisarna pa din blogg :)
Jattekul att folja din resa..Ha re!
Kram Carro

2008-03-18 @ 00:26:08
Postat av: Perre

Tjenare, kul att läsa lite om dig o flyget!
Fick tips av Olle, kommer att hålla mig underrättad.

2008-03-19 @ 21:24:28
Postat av: Perre

Mailat ut till en del gamla vänner som säkert kommer att titta in på din blogg!
Ha de

2008-03-19 @ 21:41:41
Postat av: Perre igen

Håll koll hur du flyger imorgon (skärtorsdagen), kan finnas en del förvirrade påskkärringar som irrar runt i luften med kvastar :)

2008-03-19 @ 23:18:54
Postat av: Bosse

Trevlig flygblogg! Alltid kul när man hittar nya flygbloggar att följa. Jag lägger upp en länk till din blogg om det är okej för dig.
Riktigt spännande med landningen i dimman. Jag gillar att bloggen innehåller många bilder och spännande text. Ett extra plus till filmerna.

2008-03-23 @ 10:54:53
URL: http://snubbelfot.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0