TV känndis...

Då har man flugit lite mer. Flög till både Köpehamn och Oslo igår. Köpenhamns flygningen hände verkligen inget speciellt. Men jag lyckades i alla fall ta lite bilder på vägen dit och tillbaka.

image69
Så här ser Didzioji ut kl.05.00 på morgonen. Det har blivit så fint här nere nu när träden börjat slå ut och det blivit varmare. Vill man se det här området när det är som finast måste man gå ut vid 5-tiden... Det är fint på dagen med, men inte alls lika fint som vid gryning.

image70
Passerar över Sturup...ehh...eller Malmö Airport!?

image72
Malmö i morgon ljuset.


Och nu kommer jag till det som rubriken handlar om. När vi landat i Vilnius skulle jag fortsätta till Oslo med en annan kapten. Och när han kommer ombord berättar han att vi kommer ha ett kamerateam i cockpit hela vägen till Oslo. Dom var tydligen fårn Litauens motsvarighet till "godamorgon sverige" eller "morgonsoffan". Så någon dag här i vecka kommer jag vara med i litauisk TV. Ganska kul faktiskt. Jag ska ta och bifoga en länk få fort jag får den. Även om ni/jag inte kommer fatta så mycket så kan det vara ganska kul ändå!

image73
Här har ni bildbeviset. Stackars kaptenen som fick sitta och små le hela vägen till Oslo med en kamera i nyllet!

Och påvägen hem flög jag RAKT över Esklistuna (där jag gjort den mesta av min flygträning) och sen över Salem där jag bor. Jag kunde faktiskt se mitt hus från 37 000ft eller 11 000m. Ganska häftigt!
image74
För alla LidAir elever, gamla som nya borde inte ha några problem att se vad det här är. För er andra kan jag säga att det är västra delen av mälaren och större delen av hjälmaren.

image75
Eskilstuna från ett något högre perspektiv än vanligt!

image76
Och flygplatsen... Där har man spenderat mycket tyd kan jag lova!

image77
Södertälje.


image78
Hem ljuva hem...Hela Salem och Rönninge från 37 000ft!

image79
Och sen har vi Tumba där älsklingen bor!

image80
Och till sist slänger jag in en bild på en glad pilot som just flugit över sina hemtrakter!

Kommentarer
Postat av: Anders

Alltså, din blogg är rolig att läsa, inget snack om saken.Du skriver enkelt och skippar allt tekniskt tjafs, men killen...
Du är ganska dålig på att stava:)

2008-05-01 @ 21:22:18
Postat av: Erik

Jo, jag vet...stavning är inte min starka sida! Dessutom kan jag skylla lite på datorn om det saknas någon bokstav för det är inte alltid alla kommer med. Men som sagt, jag är urusel på att stava! Kul att du gillar bloggen!

2008-05-01 @ 22:47:02
Postat av: Anders

Skyll på datorn du ;) Har du varit uppe idag?(fredag) Har sett ett antal Air Baltic kärror på skärmen idag

2008-05-02 @ 12:27:40
Postat av: Anders

Uppdatering
BTI51A på väg till Köpenhamn. Ligger just nu bakom en 747 från Quantas i UM864
Boeing 737-300
Du?

2008-05-02 @ 12:52:06
Postat av: Anonym

Nej. BTI51A till köpenhamn var inte jag. Jag har varit ledig idag, men dessutom heter våra flighter BTI16P, BTI16R, BTI16T, BTI16H, BTI16B och BTI16M.
Och Anders, jobbar du på swedencontroll?

2008-05-03 @ 00:09:59
Postat av: Anders

Nope, det gör jag inte. Luftbevakningen i flygvapnet.

2008-05-04 @ 16:07:42
Postat av: ParisLisa

Wow, lyckades du se "vårt" hus från 37000Ft? Inte illa!! Synd att du inte kunde lånat planet och tittat förbi Madrid! :) När flyger du till Barcelona?
Har förresten lagt in några bilder från pappas födelsedag.
Saknar dig brorsan!! Kram kram

Förresten, har du varit med på TV ännu?

2008-05-04 @ 22:06:27
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: ParisLisa

Nu när jag kollar lite mer på bilden så kan jag nog oxå se... Och nu fick jag hemlängtan! Ska vi cykla till Tullan och bada? ;)

Kram igen!

2008-05-04 @ 22:08:17
URL: http://parislisa.blogg.se/
Postat av: J.Backlund

Kul att läsa lite om pilotyrket. Hur ser din utbildningsväg ut?

2008-05-09 @ 11:29:30
URL: http://www.helikopterpiloten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0